Jakarta ePrix – Mistrzostwa Świata Formuły E ACC FIA

Jakarta ePrix – Mistrzostwa Świata Formuły E ACC FIA

4 czerwca 2022 r. po raz pierwszy w historii na ulice Dżakarty wyjadą bolidy Formuły E. Jak będzie wyglądała rywalizacja Mistrzostw Świata Formuły E ACC FIA w Indonezji? Poznaj najważniejsze informacje o tym wydarzeniu i postaw swoje typy bukmacherskie w LV BET!

Dżakarta po raz pierwszy będzie gościła zawodników sportów motorowych Formuły E! 22 kierowców będzie rywalizowała o kolejne zwycięstwo. Jednodniowy wyścig będzie jednym z dziesięciu w tym sezonie. Jak będzie wyglądała 9.  runda Dżakarta E-Prix? Postaw swoje typy na te rywalizację w LV BET!

Jakarta ePrix

Już 4 czerwca w Dżakarcie odbędzie się kolejna rywalizacja Formuły E, którą możesz typować w LV BET! Zawodnicy pojadą na torze w Ancol w północnej Dżakarcie. Lokalizacja ta wygrała z czterema innymi. Tor w Ancol został specjalnie zbudowany.

Po rywalizacji w Indonezji kierowcy będą mieli do przejechania jeszcze cztery rundy.

Formuła E: terminarz

  • 4 czerwca 2022 r. – Dżakarta, Indonezja. Tor: Ancol
  • 2 lipca 2022 r. – Vancouver, Kanada. Tor: Concord Pacific Place
  • 16 i 17 lipca 2022 r. – Nowy Jork, Stany Zjednoczone. Tor: Brooklyn Street Circuit
  • 30 i 31 lipca 2022 r. – Londyn, Wielka Brytania. Tor: ExCel
  • 13 i 14 sierpnia 2022 r. – Seul, Korea Południowa. Tor: Seoul Street Circuit

Formuła E

To klasa wyścigów samochodowych, w których uczestniczą jednomiejscowe samochody elektryczne. Powołana do życia została w 2012 r. przez FIA. Po raz pierwszy zawody odbyły się w sezonie 2014/2015. Do tej pory rozegrano siedem sezonów. Pierwszym zwycięzcą Formuły E został Nelson Piquet Jr., zaś w konkurencji zespołów zwyciężył e.dams Renault. Obecnie do rywalizacji przystępuje jedenaście zespołów. W każdym z nich jeździ po dwóch kierowców. Od ubiegłego sezonu Formuła E zyskała status mistrzostw świata. Dopiero wtedy spełniła niezbędne kryteria – minimum czterech producentów i wyścigów rozgrywanych na trzech kontynentach. Pierwszym oficjalnym mistrzem Formuły E został Nyck de Vries zaś po pierwszy mistrzowski tytuł dla zespołu sięgnęła ekipa Mercedes-EQ Formula E Team.

Teamy i zespoły Formuły E:

  • NIO 333 FE Team – Oliver Turvey, Dan Ticktum
  • Envision Racing – Robin Frijns, Nick Cassidy
  • Mercedes-EQ Formula E Team – Stoffel Vandoorne, Nyck de Vries
  • Dragon/Penske Autosport – Serio Sette Camara, Antonio Giovinazzi
  • Jaguar TCS Racing – Sam Bird, Mitch Evans
  • ROKiT Venturi Racing – Lucas di Grassi, Edoardo Mortara
  • DS Techeetah – Antonio Felix da Costa, Jean-Eric Vergne
  • Nissan e.dams – Maximilian Gunther, Sebastian Buemi
  • Avalanche Andretti Formula E – Jake Dennis, Oliver Askew
  • Mahindra Racing – Alexander Sims, Oliver Rowland
  • Porche Formula E Team – Andre Lotterer, Pascal Wehrlein.

Elektryczny samochód wyścigowy

W ostatnich dniach więcej zamieszania niż obecne bolidy wywołał samochód trzeciej generacji Mistrzostw Świata Formuły E, który zadebiutuje w sezonie 2022/2023. Prezentacja odbyła się w Monako przed tegorocznym e-prix w padoku toru Monte Carlo. Samochód określany jest przez jako najszybszy, najlżejszy, najpotężniejszy i najbardziej wydajny samochód elektryczny na świecie.

Samochód trzeciej generacji będzie ścigać się od 9. sezonu mistrzostw świata. Wyposażony został w układy napędowe jednego z siedmiu producentów – DS, Jaguara, Mahindry, Maserati, NIO, Nissana i Porsche. Nowa konstrukcja powstała specjalnie z myślą o torach ulicznych.  Wygląd samochodów inspirowany jest aerodynamiką myśliwców.

Zaprezentowany samochód jest pierwszym jednomiejscowym autem z dwoma układami napędowymi. Napęd na tylne koła zapewnia główny silnik o mocy 350 kW i wydajności energetycznej na poziomie 95%. Przedni układ zaś ma moc 250 kW i będzie służył do odzyskiwania energii. Za hamowanie odpowiada zwiększona rekuperacja, co pozwoliło na rezygnację z konwencjonalnego hydraulicznego układu hamulcowego na tylnej osi.

Formuła E przewiduje, że energia odzyskana przez samochody będzie stanowiła ponad 40 procent tej zużywanej przez kierowców podczas wyścigu, a szybkie jej uzupełnienie będzie możliwe podczas pit-stopów.

Karoseria będzie wyprodukowana po części z przetworzonego włókna węglowego z części obecnych aut drugiej generacji oraz włókien naturalnych. W zastosowaniu będą nowe opony firmy Hankook z domieszką naturalnej gumy oraz włókna pochodzącego z recyklingu.

Zakłady bukmacherskie na Formułę E w LV BET

Wielu kibiców uważa, że Formuła E to przyszłość motosportu. Teraz najlepszym zawodnikom ePrix 2022 towarzyszy również legalny bukmacher LV BET!  Sprawdź w serwisie internetowym lub w aplikacji mobilnej dostępne rynki na Formułę E w tym na wyścig w Dżakarcie i postaw swoje typy bukmacherskie!